Brødbagning

Jeg har bagt brød som en gal kvinde (eller måske bare “som Camilla Plum”), siden jeg kom tilbage til San Francisco. Min surdej bobler og syder på anden dagen nu, og den skulle gerne munde ud i et dejligt rugbrød inden for de næste par dage – update om dette følger!
I dag kunne jeg endelig sætte et “nix pille brød” i ovnen, der har hævet i i alt 22 timer. Dejen puttede jeg i en gryde, puttede et låg på og så ellers ind i ovnen i 30 minutter ved 250 grader. Og det blev SÅ godt!

Det hjemmebagte brød blev bestemt ikke dårligere af lokale specialiteter købt i Ferry Building i går - vores favorit indtil nu: AL ost fra Cowgirl Creamery!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Brødbagning

  1. Nancy Fjord says:

    omg det brød ser viiiirkelig godt ud, yumm! Hannah, du stortrives, hvor er det skønt at se og følge med i! elsker din lille blog. ville ønske jeg kunne komme og besøge jer. mange knus og kys Nancy❤

  2. Nancy Fjord says:

    ps. post opskriften!

  3. sanfrannah says:

    Jeg har det skøntskøntskønt! Vi har faktisk et lille gæsteværelse her, sååååå…. I siger bare til!🙂

    Opskriften er hapset fra Camilla Plums hjemmeside på DR: http://www.dr.dk/DR2/camillaplum/boller+af+staal/opskrifter/20071119115630.htm. Jeg brugte en blanding af alm. hvedemel og en smule fuldkornshvedemel for at gøre det lidt grovere!

Leave a Reply

