Bay To Breakers

I søndags var jeg til årets største gadefest i San Francisco, der hedder Bay To Breakers. Det er et 100 år gammelt løb, der starter ved bugten på Embarcadero i nordøst San Francisco. Herefter bevæger løbet sig igennem byen, op ad bakken på Hayes, forbi min lejlighed ved Golden Gate Park og hele vejen ud til stranden Ocean Beach på vestsiden af byen – deraf navnet “Bay to Breakers”, fra bugt til brænding.

Løbet er ca. 12 km langt, og er delt ind i tre heats. Første heat består af seriøse løbere, der er blevet seatet til at deltage i første heat. I år var den hurtigste løber en marokaner, der løb de 12 km på lige under 35 minutter. Andet heat består af joggere og folk, der løber i fritiden. Tredje heat (som naturligvis var det heat, jeg deltog i) består af rundt regnet 60.000 mennesker klædt ud som alt fra pingviner til munke til ganske enkelt ikke at have en trævl på kroppen. Alt i alt bevæger godt 100.000 mennesker sig igennem San Franciscos gader til en lang gadefest.

Jeg mødtes med en stor flok mennesker i en lejlighed på 23. etage på Market & 7th Street til morgenmad og morgendrinks. Herfra kunne vi se løberne bevæge sig mod vest. Vi joinede selv løbet omkring kl. 11 og så var der ellers den vildeste gadefest nogensinde i strålende solskin på trods af vejrudsigtens meldninger om hagl og skyer.

Hele vejen op ad Hayes var der fyldt med mennesker i de vildeste udklædninger, I vinduerne hang en masse festglade mennesker, og mange steder kunne man bare gå ind i husene og feste med folk. Overalt var der musik og en helt, helt, fantastisk stemning. Og så har jeg sjældent set så mange nøgne mennesker vandre rundt samtidigt – men det er jo San Francisco.

Min room mate Eric, mig, min anden room mate Luke og hans ven Josh på vej til Bay To Breakers

Christian og mig. Christian gik efter Top Gun temaet - inkl. det amerikanske flag på ryggen, hvilket resulterede i heftige "U-S-A! U-S-A!"-tilråb fra forbipasserede.

Hayes Street

Hundetransport i indkøbsvogn

iPods

Flamingos on Fell

Monthy Pyhton's Search of the Holy Grail in Golden Gate Park - coconuts and all!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

