“I feel the Earth move under my feet…”

Der er jævnligt jordskælv i Californien – særligt i San Francisco. Folk fortæller gladeligt de vildeste skrækhistorier fra oplevelser med tidligere jordskælv, så jeg var efterhånden blevet helt nervøs for, hvad Moder Jord dog kunne finde på.

Derfor var jeg også noget chokeret, da jeg fandt ud af, at jeg netop havde oplevet et jordskælv, for det gik ærligt talt hurtigt og smertefrit! Jeg stod i IFTF’s grafiske afdeling og var ved at snakke med et par kolleger om en plakat, da det lød som om, noget tungt faldt ned på taget over os. “BUM-bum-bum” sagde det, og bagefter svajede det bord, jeg sad ved frem og tilbage i små vibrationer.

Alt i alt tog det ca. 5 sekunder, hvorefter min kollega Lisa sagde “Var det et jordskælv?”, hvorefter vi kunne høre vilde “Woooohoooooo”-råb fra vores kollegaer på den anden side af væggen. Ja, det var da vidst et jordskælv!

Selvom det kun var 3,8 på Richter-skalaen, var det vildt at opleve!! Og jeg fik naturligvis straks lyst til at høre denne sang:

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

