Grocery shopping pt. II

Jeg har nu fundet mig mit favorit supermarked: Rainbow!

Det ligger i Mission – et godt stykke fra, hvor jeg bor  – men det er helt sikkert busturen værd. Rainbow startede som et slags helle for hippie-vegetar-økologister i starten af 70’erne og har siden vokset sig ret stort samtidig med, at det har bevaret sin yderst jordnære og SF-agtige atmosfære.

Rainbow har et FANTASTISK udvalg af økologiske grøntsager

Det bedste ved Rainbow er, at de har en afdeling med mel, klid, kerner og frø, så jeg endelig kan komme i gang med at bage noget ordentligt brød. Amerikanernes brød er nemlig ikke værd at skrive hjem om – og dog gør jeg det alligevel her: Det er fuld af sukker, E-numre, fedtstof og hvidt mel. Og kigger man i et almindeligt supermarked, kan man kun få “melblandinger”, hvor man blot skal tilføje vand og voila, så har man sig et “hjemmebagt” brød. Så jeg er gået i gang med at bage, som jeg gør derhjemme, og det nyder jeg i stor stil. Min Ilab-kollega Christian, der er praktikant på Innovation Center Denmark i Silicon Valley, har tilmed fundet ingredienser i Rainbow til at bage rugbrød, så det er bestemt også et projekt, jeg overvejer at kaste mig over.

 

 

På aisle no. 7 kan man få "sex stuff" (??!)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

