Hope will never be silent

På min tur kom jeg også igennem The Castro, der er verdens måske mest berømte homo-område. Ikke mindst pga. den prominente politiker, Harvey Milk, der var den første homoseksuelle person, der blev valgt til “public office” i USA, og som desværre blev skudt i 1978. Harvey Milk startede som en simpel butiksejer på 575 Castro Street. Hans fotobutik udviklede sig dog hurtigt til et samlingssted for homoseksuelle og et sted, hvor man kunne samles om politiske debatter, protester osv. Der var en fantastisk stemning på Castro Street og jeg følte at jeg, sammen med de få heteroseksuelle par og børnefamilier, var undtagelsen, der blev kigget mærkeligt på for en gangs skyld.
I 575 Castro Street er der nu en nonprofit butik, der arbejder på at nedbryde fordomme og ulighed ift. alle slags mennesker (som den transseksuelle ekspedient sagde til mig, da jeg spurgte om de modtog Mastercard: “Honey, we don’t discriminate any types of plastic cards”). Jeg fik mig en god snak med de to ekspedienter om Harvey Milk, om filmen Milk (der i øvrigt er optaget on location bl.a. på 575 Castro Street) og om den smukke butik, der er lige i Harvey’s ånd. Det var lige så hårene rejste sig og man måtte knibe en lille tåre, når man så, hvor meget en enkelt mand har betydet for så mange mennesker. Han ville virkelig være stolt af at se sit gamle kvarter nu.

Things to do and see in The Castro

Det berømte Castro Theatre

Maleri af Harvey Milk, i lejligheden hvor han boede - over sin butik på 575 Castro St.

Vægmaleri i Harvey Milks gamle butik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alle der skal til San Francisco SKAL se den film – eller lad mig rette mig selv: ALLE skal bare se den film.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

