Institute For The Future & Innovation Lab

IFTF og Ilab ligner hinanden på mange punkter. Vi arbejder med de samme problemstillinger og står ofte overfor de samme udfordringer. Der er dog også signifikante forskelle på de to organisationer; IFTF er en 45 år gammel institution i modsætning til Ilabs 10 år, og man må nok erkende, at med samarbejdspartnere som Apple, Stanford og Matel, er kundekredsen og projekterne større og mere omfattende end på Ilab.

Ilab har dog klart den force, at de ikke “bare” laver research til andre akademikere, men der bliver rent praktisk udført events, der når ud til en bredere skare. Det er bl.a. den erfaring og viden, IFTF håber jeg kan viderebringe til dem. Derudover har de bedt mig komme med overvejelser og input på et slags digitalt museum over deres store samling af gadgets, der lige nu ligger rent fysisk hulter til bulter på en reol. Jeg har allerede en masse idéer, som jeg har delt med IFTF’s Design Strategist Jason Tester. Vi kommer til at arbejde sammen på forskellige ting de kommende måneder, hvilket jeg glæder mig rigtig meget til.

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

