Caltrain

Eftersom IFTF ligger et godt stykke syd for SF, skal man desværre bruge en del tid på transport frem og tilbage. Jeg havde hjemmefra overvejet at købe en lille brugt bil, men det viser sig, at den offentlige transport fungerer fortrinligt i nordcalifornien! Jeg tager derfor det såkaldte Caltrain hver morgen og eftermiddag for at komme til og fra arbejde. Togene er i to etager, så der er masser af plads til de mange pendlere, der skal frem og tilbage mellem Silicon Valley og San Francisco. Jeg er ret vild med det industrielle stållook, togene har, samtidig med at der er noget retro og strømlinet og meget amerikansk over dem. Togturen tager alt mellem 37 minutter og 1 time – alt efter om man er heldig at fange et hurtigtog (“baby bullet” kalder de det herovre – MEGET amerikansk). Indtil videre nyder jeg de smukke ture, mens jeg kan læse i noget af det spændende litteratur, jeg har fået af IFTF eller jeg kan opdatere min blog🙂

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

